Blood Group گروه خون

Blood Group گروه خون

Blood Group گروه خون

Blood Group گروه خون

مطلب آگلوتینه

 

 آگلوتینه: 

 

 به نظر من اصل واساس آزمایش های گروه و ارهاش 

   

خون بر بود یا نبود آگلوتینه استوار است.

 

تعریف آگلوتینه : به بیان بسیار ساده وپرهیزاز تعاریف علمی تئوریک 

 

با یک مثال ساده  

 

یک قطره  از خونˏخودم را روی لام (اسلاید) می گذارم 


اگر در سطح گویچه های قرمزقطره خون من

 

ماده شیمیایی آنتی ژن (A) موجود باشد.ومن بیآیم دستی یک قطره 


آنتی کر(A) به قطره خونم 

 

اضافه کرده ومخلوط کنم . واکنش شیمیایی بین آنتی ژن(A) 

 

با آنتی کر(A) باعث بریده بریده شدن قطره خون روی لام  

  

می شود.این حالت بریده شدن خون را آگلوتینه گویند .  

پس گروه خون من تا اینجا احتمالا می شود A 

 

در مورد مثبت بودن آن در ادامه برایتان تعریف می کنم 

 

اگر موضوع آگلوتینه را خوب یاد بگیریم . انجام آزمایش  

 

گروه وارهاش خون کاربسیار آسانی است

 

توجه : باید در نظر داشته باشیم شدت آگلوتینه ایجاد شده 


مربوبط به ارهاش(مثبت و منفی گروه خون)  

 

به شدت ایجاد آگلوتینه (AوB) نیست به ناچار باید مراقب باشیم این  

 

ضعیف بودن آگلوتینه درخصوص ارهاش به اشتباه باعث گزارش  

 

ارهاش منفی نشود نگران نباشید باکمی دقت و کار وتمرین تجربه اش حاصل  

 

می گردد.اگر این مطلب را متوجه نشدید اشکالی ندارد در ادامه متوجه خواهید شد


 به دلیل اهمیت موضوع من لوگوی وبلاگ را تصویر  

 

آگلوتینه  انتخاب نمودم . موفق باشید

آزمایشگاه مجازی تعیین گروه خون وارهاش

 نخست با نام خدا 

  آزمایشگاه مجازی تعیین گروه خون وارهاش

 دوعدد لام (اسلاید شیشه ای)تمیزانتخاب می کنیم 

 

 

یک بسته کیت آنتی کرهای  A- B-D نیازاست


مواظب باشید نوک قطره چکان آنتی کرها با قطره خون روی لام تماس پیدا نکند 

 

 اینجا را نگاه کنید  

مطابق شکل ۱روی لام های سه قطره خون می گذاریم

    

مطابق شکل ۱روی لام های سه قطره خون می گذاریم

 

  

 

  

جدا جدامخلوط می کنیم